خطای دید3


خطای دید به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد.

زیاد به این تصاویر خیره  نشوید

به مرکز عکس نگاه کنید گوی متحرک را چه رنگی می بینید

yjc

آیا کسی می تواند نقطه های سیاه را بشمارد؟
yjc

دایره های میانی هر دو یک اندازه هستند

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/02.jpg?1562441498


خطوط زیر کاملا موازی همدیگر هستند

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/03.jpg?613402937

تصویر زیر یک جسم است یا 2 جسم؟

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/04.jpg?965937170

جریان آب در 3 رود زیر تنها توسط پس تصویرهای چشمان شما پدید آمده !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/06.jpg?687385706


نقطه وسط خیره شوید و سرتان را جلو و عقب ببرید چرخها به حرکت در میایند !!!

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/07.jpg?981610948

یک تصویر بسیار حیرت آور …

مربع های تاب برداشته ! امـا هیـچ خط منــحنی در تصویر زیر وجود ندارد! میتوانید با خط کش امتحان کنید !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/08.jpg?615295792

چرخ دنده های دوار! چـشمـانـتان را به روی تصویر حرکت داده تا چرخ دنده ها به حرکت درآیند !!!

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/09.jpg?1497645370

تصویر زیر یک مکعب است و یا گوشه یک دیوار !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/10.jpg?1982555757

در تصویر زیر تنها دایره وجود دارد اما شما آنها را پیوسته و مارپیچ میبینید

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/11.jpg?509917914


به دایـره میانی خیره گردید پس از چندین ثانیه خواهید دید که بتدریج سایه های اطراف ناپدید میگردند !!!

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/12.jpg?1176532017

پنجره زیر به سمت چپ است یا راست؟ !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/14.jpg?375305923

بنای زیر دارای چند ستون هستند !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/15.jpg?2085227112


تصویر زیر یک پل طویل است و یا چندین کشتی؟ !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/16.jpg?1294294296

خطوط قرمز زنگ کاملا موازی هستند !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/18.jpg?265165604


دایره زیر تنها بواسطه خطوط اطرافش خمیده بنظر میرسد !

http://www.radsms.com/wp-content/gallery/khataye-did/19.jpg?700352079

yjc

خطای دید 2

آیا این دایره‌ها حرکت میکنند؟

شگفتی‌ها

۸ نکته کامپیوتری مهم و شاید خنده دار !


افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

۱- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: بسیاری از کاربران در اول آدرس ایمیل www می گذارند که این اشتباه است و باعث می شود ایمیل های ارسالی به مقصد نرسند!

۲- اینترنت آن علامت e آبی رنگ نیست: آیکون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.
Internet Explorer به شما کمک می کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید…

برنامه های دیگری هم وجود دارند که کار آن e آبی را می کنند و حتی خیلی بهتر! مثل Safari، Chrome، Opera یا Firefox که می توانید از آنها استفاده کنید.

۳- چت همان یاهو مسنجر نیست: چت کردن لازم نیست حتمآ با برنامه یاهو مسنجر انجام شود. یاهو یکی از شرکت هایی است که سرویس چت اینترنتی را ارائه می کند. با ICQ، MSN Messenger یا Gtalk و… هم می توانید چت کنید (البته با سایر کاربران همان سرویس).

۴- هر کامپیوتری الزامآ ویندوز نیست: یک کامپیوتر را خاموش فرض کنید! حالا باید یک برنامه روی این کامپیوتر نصب شود تا این کامپیوتر بتواند روشن شود و ما از آن استفاده کنیم. به این برنامه ها می گوییم «سیستم عامل» یا «Operating System» یا OS.

یکی از معروف ترین این برنامه ها «ویندوز» نام دارد که نسخه های مختلفی هم ارائه داده است ، مثل ویندوز ۹۸ یا ویندوز xp یا ویستا. ویندوز محصول شرکت Microsoft است.

حال نکته اینجا است، هیچ اجباری به استفاده از ویندوز نیست و ویندوز تنها انتخاب موجود نیست. بلکه این تصور غلط به خاطر سلطه مایکروسافت بر روی بازار به وجود آمده است. در اصل شرکت های مختلف و مشابهی وجود دارند که در این صنعت با مایکروسافت در رقابت هستند و خودشان «سیستم عامل» تولید می کنند. به عنوان مثال، شرکت Apple سیستم عامل Mac را دارد.

۵- پسوند فایل ها مهم است: اول از همه، اصولا پسوند چیست؟ پسوند آن سه حرف آخر اسم هر فایل است که بسته به تنظیمات سیستم شما ممکن است آن را در کنار نام فایل ها نمایش بدهد یا ندهد.
پسوند به ویندوز و شما می گوید که این چه نوع فایلی است. به عنوان مثال یک فایل متنی که فقط حاوی نوشته است پسوندش txt. است.
عکس های واقعی مثل آنها که با دوربین عکاسی می گیرید عمومآ دارای پسوند jpg هستند.
عکس های کارتونی و کامپیوتری و غیر واقعی هم عمومآ gif یا png هستند.
فایل های فشرده شده عمومآ دارای پسوند zip یا rar هستند که آنها را باید با برنامه های مخصوص مثل Winzip یا WinRAR باز کنید.
فایل های اجرایی مثل فایل های برنامه های یا فایل های Setup بازی ها و… هم عمومآ دارای پسوند exe هستند.
آهنگ ها هم که مطمئنا خودتان می دانید، عمومآ mp3 یا wav هستند.

پسوند فایل ها اطلاعات زیادی به ما می دهند. مثلآ اگر کسی یک فایل به شما داد که پسوند آن exe. بود و گفت این عکس خودم است، دارد دروغ می گوید! احتمالآ به جای عکس ، یک برنامه اجرایی است و شاید یک برنامه مخرب مثل یک ویروس باشد.

۶- دومین، دامین یا دامنه: اسم هر سایت (آدرسی که تایپ می کنید که واردش شوید) دامنه آن سایت است. مثلآ دامنه یاهو yahoo.com است. برای داشتن این نام ها باید نام مورد نظر آزاد باشد و مبلغی را سالیانه پرداخت کنید تا به نام شما ثبت شود.

توجه کنید که مثلآ در مثال یاهو، کل عبارت “Yahoo.com” دامنه است، نه فقط “Yahoo” در نتیجه “Yahoo.net” هم یک دامنه جدا است که می تواند متعلق به فرد دیگری باشد، همچنین “Yahoo.org” و… البته شرکت های بزرگ تمام دامنه های اسم شرکت شان را به نام خودشان با پسوندهای مختلف ثبت می کنند.

۷- هاست یا هاستینگ: هاست، هاستینگ یا Host یعنی فضایی که فایل های یک سایت اینترنتی روی آن قرار می گیرد. هر چیزی که شما روی یک سایت می خوانید باید روی یک کامپیوتر واقعی در یک جایی از دنیا وجود داشته باشد. همین مطلب که الان شما می خوانید روی سرور سایت راهنمای وبلاگ نویسان در کشور کانادا است.

این فضا ها هم توسط شرکت ها فروخته می شوند. در نتیجه اگر می بینید می گویند «هاست ۱۰۰ مگابایتی» یعنی به شما ۱۰۰ مگابایت فضا می دهند که فایل های سایت تان را در آن نگهداری کنید.

۸- چگونه سایت داشته باشیم ! برای داشتن یک سایت اینترنتی شما باید ابتدا یک دامنه ثبت شده و یک فضا را داشته باشید. توسط تنظیماتی دامنه به فضای شما متصل و قابلیت استفاده از آن را دارید ، بطوریکه با وارد کردن آدرس سایت و دامنه خود ، به آن فضا یا هاست در واقع مراجعه می کنید. برای نمایش محتویات سایت خود هم نیاز دارید صفحاتی طراحی شود و روی فضای سایت قرار گیرد یا آپلود شود تا بازدیدکنندگان ، صفحات سایت شما را ببینند.

کد های کاربردی


قصد داریم در این مطلب تعدادی از کدهای کاربردی مورد نیاز وبلاگ نویسان را معرفی کرده و برای استفاده کاربران همراه با توضیحات ارائه دهیم.
- کد جلوگیری از کپی کردن مطالب
- کد جلوگیری از کلیک راست کردن روی صفحه
- کد نمایش ساعت در صفحه
- کد نمایش تاریخ روز در صفحه

- کد جلوگیری از کپی کردن مطالب
برای جلوگیری از انتخاب متن های شما در صفحه ، کد زیر را استفاده کنید (ترجیحا در قسمت کدهای اختصاصی کاربر در بخش تنظیمات وبلاگ قرار گیرد)

- کد جلوگیری از راست کلیک کردن روی صفحه
برای عدم اجازه به کاربر برای راست کلیک کردن روی صفحه جهت ذخیره تصاویر ، کد زیر را استفاده کنید (ترجیحا در قسمت کدهای اختصاصی کاربر در بخش تنظیمات وبلاگ قرار گیرد)

- کد نمایش ساعت در صفحه
با استفاده از این کد می توانید ساعت را در وبلاگ خود در محل دلخواه به نمایش درآورید.
(ترجیحا در قسمت کدهای اختصاصی کاربر در بخش تنظیمات وبلاگ قرار گیرد)


- کد نمایش تاریخ روز در صفحه
با استفاده از این کد می توانید تاریخ شمسی را در وبلاگ خود در محل دلخواه به نمایش درآورید.
(ترجیحا در قسمت کدهای اختصاصی کاربر در بخش تنظیمات وبلاگ قرار گیرد)


showdate()

در این مطلب جدید تعدادی از کدهای کاربردی دیگر مورد نیاز وبلاگ نویسان و صاحبان سایت را معرفی کرده و برای استفاده کاربران همراه با توضیحات ارائه می دهیم.
- کد باز شدن پنجره کوچک به همراه صفحه اصلی سایت
- کد تبلیغات ثابت بالای صفحه سایت / وبلاگ
- کد متن ، تصاویر ، لینک شناور در صفحه
- کد ایجاد تصویر تصادفی

- کد باز شدن پنجره کوچک به همراه پنجره اصلی سایت
هنگام باز شدن صفحه اصلی سایت یا وبلاگ صفحه ای همزمان باز خواهد شد که کد آن بدین صورت خواهد بود :
باز شدن همزمان صفحه اینترنتی با درج آدرس صفحه


window.open("http://www.blogskin.ir","","toolbar=no, width=200,height=250,directories=no,menubar=no,scrollbars=no");

باز شدن همزمان صفحه جدید با محتویات دلخواه


bloghelp=window.open("","bloghelp","toolbar=no,width=200,height=250,directories=no,menubar=no,scrollbars=no");
bloghelp.document.write("mohtava");

قسمت های مشخص شده در این کدها قابل تنظیم می باشند از جمله تعیین آدرس صفحه مورد نظر ، محتویات صفحه جدید باز شده ، طول و عرض صفحه جدید.

 


- کد تبلیغات ثابت بالای صفحه سایت / وبلاگ

این کد بیشتر جهت تبلیغات یا اطلاع رسانی استفاده می شود که یک جدول روی محتویات صفحه در بالای قالب سایت / وبلاگ مثل تبلیغات بلاگفا نمایش داده می شود. در کد زیر مکان درج محتویات که بصورت پیش فرض یک لینک قرار گرفته بصورت برجسته مشخص شده است.

style="position:absolute; right:1; top:1;width:150;border:1px solid
#C0C0C0;font-family: Tahoma; font-size: 8pt;color:black;background-color:white" dir="ltr" id="bloghelp"> width="20" align="right" style="padding-right:2px"> onclick="document.getElementById ('bloghelp').style.display='none'" >
X
height="18">تبلیغات


قالب وبلاگ


 

- کد متن ، تصاویر ، لینک شناور در صفحه
شما می توانید با استفاده از این کد ، لینک ، متن ، تصاویر خود را در قسمتی از صفحه بصورت شناور نمایش دهید. در کد زیر محل درج محتویات شما ، ویرایش طول و عرض کادر محتویات شناور قابل مشاهده است.

scrollDelay="80" direction=up width="200" height="300">
mohtava dar inja

 

- کد ایجاد تصویر تصادفی
در صورتیکه بخواهید در سایت و یا وبلاگ خود محلی برای نمایش تصویر تصادفی دلخواه ایجاد کنید ، کافیست کد زیر را استفاده و در محل مشخص شده آدرس تصاویر را درج کنید.
بصورت پیش فرض در این کد ، سه تصویر بطور تصادفی نمایش داده می شود. برای افزایش تعداد تصاویر کافیست از سطر دوم کد کپی گرفته و زیر هم آدرس تصاویر را مطابق کد نمونه شماره گذاری کنید.

var adres = new Array()

adres[1] = "http://bloghelp.ir/helppic/help19.jpg"
adres[2] = "http://bloghelp.ir/helppic/help18.jpg"
adres[3] = "http://bloghelp.ir/helppic/help17.jpg"

var ry = Math.floor(Math.random() * adres.length)
if (ry == 0) { ry = 1 }
document.write("") ;

قابل توجه کاربران بلاگفا :
با توجه به محدودیت های بسیار زیاد سیستم بلاگفا در کدنویسی قالب و استفاده از کدهای جاوا اسکریپت ، ممکن است در استفاده از برخی کدها با مشکل مواجه شوید!

بازی های فکری4(پنتاگو)

پنتاگو  
 پنتاگو، بازی فکری و جذابی است که در سال 2004 توسط فردی سوئدی به نام توماس فلودن طراحی و ساخته شده است، و از همان ابتدا، هر ساله جوایز متعددی را از آن خود کرده است. از جمله آنکه چند سال پیاپی (2005 تا 2010) به عنوان بهترین بازی سال در کشورهای مختلف برگزیده شده است.
گفتنی است این بازی در رده بازی های استراتژیکی - انتزاعی طبقه بندی می شود.

Second to learn......................Years to master

     
 
آموزش بازی  
شروع بازی:
بازی با صفحه خالی (شکل زیر) شروع می شود و در ابتدا، بازیکنان رنگ مهره خود را انتخاب می کنند.
در این مطلب آموزشی، چهار صفحه ی متحرک بازی را به ترتیب نشان داده شده در شکل زیر، نام گذاری می کنیم.

هدف بازی:
هدف بازی پنتاگو این است که تلاش کنید پیش از رقیبتان، پنج مهره خود را، در هر جای صفحه، در یک ردیف عمودی، افقی یا اریب، پشت سر هم قرار دهید.
روش بازی:
مهره تیره بازی را آغاز می کند. برای شروع هر بازیکن به نوبت یک مهره متعلق به خود را در صفحه قرار می‏ دهد و همزمان یکی از صفحه‏ ها را، به دلخواه 90 درجه در جهت یا خلاف جهت عقربه های ساعت، می ‏چرخاند.(شکل 1)

شکل (1)

هر دو بازیکن، سه مهره در صفحه گذاشته اند اما هنوز حرکت صفحه ها تاثیری در بازی ندارد و اصطلاحا حرکت صفحات خنثی است. (شکل 2)

شکل (2)

قرمز مهره خود را در مکان مشخص شده قرار می دهد. در این حالت قرمز سه مهره را بر روی صفحه بازی 1 ردیف کرده است و اگر سیاه در نوبت خود این حرکت را خنثی نکند قرمز در نوبت بعدی بازی خود پنج مهره را در یک راستا قرار می دهد. (شکل 3)

شکل (3)

سیاه با قرار دادن مهره در صفحه شماره 2 و چرخاندن صفحه شماره 1 تهدید قرمز را موقتا خنثی می کند. (شکل 4)

شکل (4)

قرمز بازی را ادامه می دهد و مهره خود را در صفحه شماره 3 می گذارد و صفحه شماره 3 را می چرخاند که هنوز هم خنثی است و تاثیری در شکل بازی ندارد. (شکل 5)

شکل (5)

سیاه مجددا با قرار دادن مهره در صفحه شماره 3 و چرخاندن صفحه شماره 1 تهدید قرمز را خنثی می کند. (شکل 6)

شکل (6)

قرمز ضربه نهایی را با چرخاندن و قرار دادن مهره در صفحه شماره 2 می زند و برنده بازی می شود. (شکل 7)

شکل (7)

تصویر زیر حالت نهایی بازی قرمز در مقابل سیاه است. (شکل 8)

شکل (8)

استراتژی های پنتاگو  

بازی پنتاگو در عین سادگی از پیچیدگی و عمق بسیاری برخوردار می باشد و این ویژگی باعث می شودکه هم زمان بازیکنان مبتدی و حرفه ای از این بازی لذت ببرند. در پنتاگو می توانید با پنهان نگه داشتن طرح استراتژی به وسیله حرکات نمایشی و یا غیر قابل پیش بینی توسط حریف و یا با وادار کردن طرف مقابل به بازی دفاعی موقعیت های مناسبی را برای برد ایجاد کنید.

در پنتاگو چهار روش برای ردیف کردن مهره ها وجود دارد. هر کدام از این روش ها نقاط قوت و ضعف خودش را دارد که با عواملی همچون میزان دفاع پذیری، قابل پیش بینی بودن برای حریف و امکان تغییر استراتژی تعیین می شوند.


1. روش مونیکا (ردیف کردن 5 مهره در قطر میانی صفحه):
این روش یکی از دو روشی است که در اَن 5 مهره به صورت مورب ردیف می شوند. این استراتژی نسبتا آشکار است و به راحتی می توان در برابر آن دفاع کرد، البته در بعضی موقعیت ها میتواند استراتژی موثری برای برد باشد.
نکته:
سعی کنید قبل از اینکه 3 مهره را در یکی از صفحه ها ردیف کنید مرکز دو صفحه قطری (نشان داده شده با فلش) را از آن خود کنید. (شکل 1)

شکل (1)


2. روش میانی:
در این روش 5 مهره به صورت افقی یا عمودی در ردیف های میانی پشت سر هم قرار می گیرند، این روش مانند روش مونیکا به راحتی قابل دفاع می باشد. (شکل 2)
نکته:
با اشغال مراکز دو صفحه ی مجاور و ترکیب این دو با سایر روش ها (به خصوص روش جانبی ) می توانید به قدرت این روش بیفزایید.

شکل (2)


3. روش جانبی:
در این روش 5 مهره در ردیف های کناری افقی یا عمودی صفحه بازی، پشت سر هم قرار می گیرند. خنثی کردن این روش زمان بر و مشکل می باشد، به خصوص وقتی که سه مهره در یک صفحه ردیف شده باشند. (شکل 3)
نکته:
وقتی 3 مهره در یک صفحه ردیف می شوند، سعی کنید با فراهم کردن چند موقعیت هم زمان در صفحه های مجاور این امکان را که حریف بتواند با چرخاندن آن صفحه موقعیت برد را از شما بگیرد و امکان برد خود را افزایش دهید.

شکل (3)


4. روش قدرت سه گانه (ردیف کردن 5 مهره به صورت مورب در 3 صفحه):
این روش قوی ترین استراتژی برای برد است و ضمن اینکه بسیار فریبنده می باشد، از تطبیق پذیری زیاد با موقعیت های مختلف نیز برخوردار می باشد. (شکل 4)
نکته:
در این استراتژِی نیازی به ردیف شدن سه مهره در یک صفحه کوچک نمی باشد و به همین علت ممکن است حریف به سختی آن را تشخیص دهد و بتواند در برابر آن دفاع کند. اما از سوی دیگر در صورت مهار شدن یک راه، هنوز راه های دیگری برای ردیف کردن مهره ها باقی خواهد ماند. هرچند بازیکنان حرفه ای می توانند زودتر این استراتژِی را تشخیص دهند، اما در صورت پیشرفت بازی و بیشتر شدن مهره ها در صفحه، این روش بسیار فریبنده خواهد شد و به راحتی قابل پیش بینی نخواهد بود.

شکل (4)




در شرایطی که هر دو بازیکن تمام مهره های خود را وارد بازی کرده و هیچ یک موفق نشده باشند 5 مهره را ردیف کنند، می توانید برای انتخاب برنده یکی از راه های زیر را انتخاب کنید.
1. نتیجه بازی را مساوی اعلام نمایید.
2. هر یک از بازیکنان می توانند با رعایت نوبت، طبق روال بازی، فقط 5 چرخش انجام دهند. در صورتی که هیچ یک نتوانند 5 مهره خود را ردیف کنند نتیجه بازی مساوی اعلام خواهد شد.
 

اگر علاقه مند به بازی آنلاین پنتاگو هستید اینجا را کلیک کنید.

تغییر آیکون سایت

آیکون سایت موسسه در تاریخ 1392/7/20 تغییر کرد.

بازی های فکری3(ابلون)


تاریخچه بازی ابلون  

بازی ابلون یک بازی استراتژیک است که درسال 1987 توسط لورنت لوی و میشل لالت اختراع شد. در سال 1999 تعدادی از بازیکنان المپیک بازی های فکری، تفاهم نامه ای را امضا کردند مبنی بر اینکه موقعیتی برای بهتر شدن این بازی ایجاد کنند و در مسابقات رده بالا هم این روند تا به امروز، ادامه دارد تا جایی که جام ابلون بوجود آمد.


Game Of The Decade International Games Festival Cannes French Riviera

اب (ab)  یک پیشوند لاتین به معنای هرگز می باشد که با ترکیب شدن با بخش دیگر نام بازی (alone) این مفهوم را متبادر می کند که با ابلون هرگز تنها نخواهید بود.
     
 
روش بازی  
آغاز بازی:
آرایش آغازین صفحه مانند شکل زیر (شکل 1) است. همانطور که مشاهده می شود، هر بازیکن 14 مهره متعلق به خود را به شکل چینش نشان داده شده در صفحه قرار می دهد. مهره سیاه بازی را آغاز می کند.
هدف رساندن مهره های حریف به لبه های صفحه و بیرون راندن 6 مهره به خارج صفحه است.


شکل (1)

قاعده حرکت مهره ها:
هر بازیکن در هر نوبت، می تواند یک یا ستونی از مهره های خود را حرکت دهد. در هر حرکت یک تا سه مهره را تنها به اندازه یک خانه، می توانید حرکت دهید.

نکته: در هر حرکت شما می توانید یک رشته بلند هم راستا از مهره هایتان را، با حرکت دادن یک، دو  و یا سه مهره در یک راستا، از هم مجزا کنید.

به طور کلی در این بازی دو مدل حرکت خواهیم داشت:
  • خطی: در این حرکت، مهره ها می توانند در یک خط به صورت ستونی و یا اینکه در فضای آزاد منتقل شوند. (شکل2)

شکل (2)

  • اریب: در این حرکت، مهره ها به صورت اریب به خانه مجاور انتقال داده می شوند. (شکل 3)
  • نکنه: تمام مهره های یک ستون باید حرکت را در یک جهت انجام دهند.

شکل (3)


لغزاندن مهره های حریف در صفحه:
سومیتو (Sumito)
در ابلون سومیتو یک اصطلاح است و به حالتی از بازی گفته می شود که  مهره های شما با مهره های حریف، در یک راستا باشند.
 شما در صورتی می توانید مهره های حریف را یک خانه به جلو بلغزانید که یکی از حالت های زیر را داشته باشیم:
 
  • بازیکنی که دو مهره در کنار هم دارد، یکی از مهره های حریف را در صفحه حرکت می دهد. (شکل 4)

شکل (4)
  • بازیکنی که سه مهره در کنار هم دارد، یکی از مهره های حریف را در صفحه حرکت می دهد. (شکل 5)

شکل (5)
  • بازیکنی که سه مهره در کنار هم دارد، دو مهره از حریف را در صفحه حرکت می دهد. (شکل 6)

شکل (6)
برای مثال در موارد زیر سیاه نمی تواند مهره سفید را به جلو حرکت دهد: (شکل 7)
1) پشت مهره های سفید خانه خالی وجود ندارد. 
2) میان مهره های سیاه و سفید فضای خالی وجود دارد. 
3) مهره های سیاه و سفید در یک راستا قرار ندارند.

شکل (7)
نکته: توجه داشته باشید که تنها در صورتی که خانه کنار مهره حریف خالی باشد، امکان لغزاندن مهره وجود دارد.


پایان بازی:
اولین بازیکنی که بتواند 6 مهره از مهره های حریف را از صفحه خارج کند، برنده بازی خواهد بود.

از راه دور کامپیوتر خود را کنترل کنید!


با استفاده از این نرم افزار TeamViewer می توانید فقط با وارد کردن یک آی دی آدرس رایانه خود را از هر جای جهان مدیریت کنید.
نرم افزار TeamViewer بهترین برنامه موجود برای اتصال به رایانه از راه دور است، با نصب این نرم افزار می توانید با استفاده از یک رایانه دیگر وارد رایانه مورد نظر خود شوید. البته ویندوز به صورت پیش فرض در درون خود یک نرم افزار به نام Remote Desktop دارد که توانایی انجام این کار را دارد ولی با توجه به این که برای اتصال باید آی پی آدرس رایانه به دست آورد و برای بیشتر افراد کاری سختی است تقریبا کارایی مناسبی ندارد. برای استفاده از این نرم افزار حتما باید برنامه در هر دو رایانه وجود داشته باشد و پس از اجرای برنامه، نرم افزار به شما آی دی کانکت و پسورد یکبار مصرف می دهد و پس وارد کردن آن می توانید به رایانه مورد نظر متصل شوید. از ویژگی های TeamViewer می توان به امکان اتصال به رایانه های آی پی داینامیک (متغیر) اشاره نمود.

yjc

حجم نرم افزار: 10.8 مگابایت

ساعت سخنگوی فارسی برای کامپیوتر


 Sepehr Voice Clock این نرم افزار یک ساعت آنالوگ زیبا را به دسکتاپ شما اضافه می کند که می تواند زمان را به صورت صوتی و به زبان فارسی اعلام کند. امکان یادآوری کارهای روزانه، نوشتن یادداشت و زنگ از جمله دیگر امکانات این نرم افزار هستند. آخرین ورژن این نرم افزار را هم اکنون می توانید از دریچه دریافت كنيد.


بعضی ویژگی های نرم افزار:

- اعلام صوتی ساعت به زبان فارسی.

- ساعت عقربه ای و دیجیتال.

- تایمر با امکان زنگ زدن در زمان مشخص.

- یادآوری کارهای روزانه.

- قسمت یادداشت های روزانه.

- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز.



yjcمشخصات فایل:
حجم فایل: 6.85 مگابایت
سیستم عامل: ویندوز XP, 7, 8




yjc
yjc


مشکل جدا شدن حروف فارسی در فتوشاپ


تا به حال شده بخواهید در فتوشاپ یک متن را تایپ کنید ولی حروف به صورت جدا از هم روی طرح تایپ شود ؟ در بعضی از مواقع و بدون هیچ تغییری در تنظیمات وقتی میخواهیم متنی را بر روی یک طرح تایپ کنیم حروف به صورت جداگانه از هم تایپ می شود و بارها در تیکت های ارسالی خوانده ام که کاربران نرم افزار فتوشاپ را به خاطر این مشکل از روی ویندوز پاک کرده و از دوباره آن را نصب کرده اند .
آیا راه حلی وجود دارد که بدون پاک کردن فتوشاپ این مشکل برطرف شود یا خیر ؟ بله . به راحتی و با انجام چند مرحله مقدماتی می توانیم این مشکل را برطرف کنیم .
1. ابتدا فتوشاپ را اجرا کنید. (نسخه فتوشاپ : CS5) . از نوار ابزار بالای صفحه به ترتیب بر روی Window>Paragraph کلیک کنید .
yjc
yjc
2. بر روی آیکونی که در تصویر شماره 2 با کادر قرمز مشخص کرده ام کلیک کرده و از لیست باز شده گزینه Middle East Single-line Composer را انتخاب کنید.
yjc
به همین راحتی مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ برطرف شد .

در باره ی RSS


ممکن است شما هم اصطلاح “فید RSS” یا “خوراک RSS” و یا سایر اینها به گوشتان خورده باشد و از آن سر در نیاورده باشید. شاید هم دنبال آن گشتید ولی به نتیجه نرسیده اید. باور کنید پس از استفاده از RSS هرگز نمیتوانید آن را ترک کنید.

RSS اصلآ به چه دردی می خورد؟

برای مثال شما به ۲۰ سایت یا وبلاگ علاقمند هستید و هر روز مطالب آن ها را می خوانید. یقینآ برای خواندن آنها سختی زیادی را متحمل می شوید. باید یکی یکی آنها را چک کنید و ممکن است یکی از آنها از دستتان در برود. در صفحات متعدد مرورگر خودتان گم می شوید و در نهایت از رسیدن به هدف اصلی  که خواندن مطالب آن سایتها باشد عاجز می مانید. هر روز باید مدتی را صرف لود شدن قالب گرافیکی سایت ها کنید که ارزشی برای شما ندارند و تکراری شده اند ، فقط پهنای باند از دست می دهید… باید تبلیغات سایت ها را تحمل کنید آن هم با سرعت اینترنت های ایران و… برای اتمام همه این دردسر ها RSS اینجا به کمک شما می آید. هر سایت یا وبلاگی (به شرطی که خوراک RSS داشته باشد که اکثرا دارند) دارای یک آدرس برای خوراک مطالبش است
شما فقط کافیست این لینک را در مرورگر خودتون اجرا کنید تا برنامه خبرخوان شما آن را به لیست سایت هایی که شما آنها را دنبال میکنید اضافه کند. از این به بعد لازم نیست هر روز وارد وبلاگهای مورد علاقه تان شوید تا مطالب آن را بخوانید فقط برنامه خبرخوان خودتان را اجرا می کنید و آن با سرعت ده ها برابر فقط مطالب جدید را به شما نشان میدهد.

در مرورگر ها قسمتی مخصوص RSS هست که می توانید با اضافه کردن لیست وبلاگ ها و وب سایت ها در آن قسمت، از به روز شدن آن ها بدون سر زدن به خود وبلاگ یا سایت و فقط از طریق خبرخوان ظرف چند ثانیه مطلع شوید.
نحوه ی استفاده از RSS

پرسش ها مکرر کاربران ما را بر آن داشت تا نحوه استفاده از RSS را در این قسمت بصورت جزیی و در آینده بصورت کاملتری توضیح دهیم.

راههای زیادی برای استفاده از RSS وجود دارد که ما در اینجا از ساده ترین روش ها شروع می کنیم.

درمرورگرهای مختلف از جمله Internet Explorer و Firefox مکانی مخصوص فید های RSS قرار دارد که لیستی از فید های ثبت شده شما را نشان میدهد. با بروز رسانی این لیست ، چنانچه سایتی حاوی مطالب جدید باشد ، فید RSS آن سایت در آن قسمت با دیگر فیدهای به روز نشده موجود متمایز خواهد بود و شما می توانید با مراجعه به RSS آن سایت ، مطالب جدید را مشاهده کنید.
ابتدا شرح می دهیم چطور می توان فید RSS یک سایت را در لیست اشتراک های خود در مرورگرمان ذخیره کنیم:
پس از ورود به سایت مورد نظر، روی لینک RSS مربوط به آن سایت کلیک کرده (برای مثال روی لینکRSSاین سایت کلیک کنید) و یک صفحه ساده سفید رنگ که هیچ ظاهر گرافیکی ندارد را خواهیم دید که مطالب سایت در آن درج شده است. در بالای صفحه کادر زرد رنگی می بینید که در آن لینکی مربوط به مشترک شدن در فید RSS آن سایت وجود دارد : Subscribe to this feed
بعد از کلیک روی این این لینک و ثبت RSS آن سایت در مرورگرتان می توانید از قسمت خبرخوان مرورگر ، فید ها را دید و از به روز شدن سایت های مشترک شما اطلاع پیدا کرد.
توجه داشته باشید که قسمت لیست فیدها در هر مرورگر و در نسخه های مختلف با هم فرق دارند. برای مثال در Internet Explorer 7 قسمت RSS Feed را با کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+J می توان دید. با کلیک راست روی هر فید ثبت شده در آن لیست و به روز کردن آن (Refresh) چنانچه سایت حاوی مطلب جدید باشد عنوان سایت درشت خواهد بود و درصورت عدم وجود مطلب جدید ، عنوان فید بصورت معمولی باقی می ماند.
در مرورگر Firefox 2 & 3 پس از ثبت فید ، در قسمت Bookmark فید ها قابل مشاهده است و با همان روش برای به روز کردن (Refresh) ، از خبرخوان مرورگر میتوان استفاده کرد.

پس به جای سر زدن به همه سایت ها و وبلاگ های مورد علاقه خود و اتلاف وقت ، اول فید های آنها را به روز کنید و بعد از آگاهی از وجود مطالب جدید در آنها ، به سایت ها رجوع کنید.

چنانچه لینک RSS وبلاگ ها در صفحات آنها وجود ندارد از لینک های زیر استفاده کنید :

برای سیستم میهن بلاگ http://WEBLOG.mihanblog.com/post/rss
برای سیستم پرشین بلاگ http://WEBLOG.persianblog.ir/rss.xml
برای سیستم بلاگفا  http://WEBLOG.blogfa.com/rss.aspx
برای سیستم بلاگ اسکای http://WEBLOG.blogsky.com/rss
به زودی توضیحات بیشتری درمورد سرویس های مختلف خبرخوان ارائه خواهد شد.

قرار دادن آیکون برای سایت و وبلاگ (favicon)


حتما تا کنون تصاویر کوچک یا همان آیکون را در کنار نوار آدرس سایت در حال نمایش یا محل نمایش عنوان سایت، در برنامه مرورگر خود دیده اید، این تصویر کوچک اصطلاحا favicon نام دارد. در این مطلب قصد داریم چگونگی قرار دادن این آیکون ریز را به شما آموزش دهیم.

برای انجام این کار دو مرحله باید صورت گیرد: آماده سازی آیکون – قرار دادن کد نمایش دهنده آیکون در کد قالب وبلاگ یا سایت شما

شما باید ابتدا یک تصویر ۱۶ در ۱۶ پیکسل آماده کنید. این کار را می توان با استفاده از برنامه های گرافیکی و یا سایت های مخصوص ارائه favicon انجام داد.فرمت فایل تصویری شما حتی الامکان باید یکی از این فرمت ها باشد تا در مرورگر قابل نمایش باشد: ico , png , gif
چنانچه با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی ندارید یا امکان طراحی برای شما نیست ، سایت favicon.cc ‌این امکان را برای شما به راحتی میسر کرده است. کافی است به سایت مراجعه کرده و آیکون دلخواه خود را بسازید. این سایت قابلیت تبدیل تصویر مورد نظر شما به favicon را نیز دارد.
با توجه به اینکه در favicon محدودیت نمایش تعداد رنگ وجود دارد ممکن است طرح شما چندان چشمگیر در نیاید، پس نمی توان از گرافیک بالا یا جزییات زیادی بهره برد.
پس از طراحی در آن سایت ، فایل favicon را دانلود کنید. فایل دانلود شده بدین نام خواهد بود : favicon.ico
این فایل را در یک فضا آپلود کنید و آدرس آن را در کد زیر قرار دهید:

http://adres-shoma/javid523.ico" rel="shortcut icon">

این کد را باید حتما بین عبارت های و قرار دهید (در سطر های اول کد قالب عبارت را پیدا کنید و کد آیکون را در سطر بعدی این عبارت قرار دهید)

پس از انجام این مراحل ، صفحه سایت خود را باز کنید تا آیکون را در کنار آدرس سایت (در برخی مرورگر ها هم کنار عنوان سایت) ببینید.
توجه کنید که در اکثر مرورگر ها بلافاصله بعد از درج این کد در قالب ، آیکون نمایش داده می شود اما گاهی اوقات  بعد از مدتی (معمولا بین ۲روز تا یک ماه) نمایش داده خواهد شد.

برای آپلود فایل ها نیز می توانید از این سایت هم استفاده کنید که فرمت های مربوطه را پشتیبانی می کند!

نام سایت کمی تغییر کرد!

به دلیل حذف شدن (ء) از زبان فارسی از تاریخ1392/7/18نام سایت از مؤسسه آموزشی فرهنگی محمد به موسسه آموزشی فرهنگی محمد تغییر می کند.

بازی های فکری2(جنگا)


جنگا Jenga  

                                    

بازی جنگا یا برج هیجان یک بازی جذاب و مفرح ، از سری محصولات تولید فکرانه به شمار می رود
. جنگا به زبان سواحیلی (شرق آفریقا) به معنی سازه است .
این محصول از 54 قطعه چوبی تشکیل شده است. به این ترتیب، با قرار دادن 18 ردیف 3 تایی از بلوک های چوبی، برج برای شروع بازی آماده می شود .
این بازی را می توان به صورت یک یا چند نفره انجام داد. به این ترتیب که هر بازیکن، یکی از قطعات را بیرون کشیده و در بالای برج مستقر می نماید . البته باید توجه داشت که ابتدا باید ردیف بالایی برج تکمیل شود و بعد به سراغ ردیف بالاتر رفت. به علاوه، قطعه ای که برای بیرون کشیدن انتخاب می شود، نباید از 4 ردیف بالایی برج باشد.

بازیکنان باید طوری قطعات را بیرون بکشند که از فرو ریختن برج جلوگیری شود . با ریزش برج بازی تمام می شود و کسی که مسبب آن باشد، بازنده است.


بسته به حساسیت بازی می توان قوانین بازی را میان بازیکنان تعریف کرد. در مسابقات حساس، مخصوصا در مرحله های پایانی، قوانین را به نحوی تنظیم می کنند تا بر حساسیت مسابقه افزوده شود. برای مثال، آزادی عمل برای امتحان کردن قطعات مختلف محدود می شود. علاوه براین، استفاده از دو دست برای بیرون کشیدن بلوک چوبی  ممنوع می شود .
با قطعات جنگا، بازی های هیجان انگیز دیگری هم می توان انجام داد. مثلا ساختن سازه های مختلف چوبی. دومینو، بازی جذاب دیگری است که می توان با این محصول انجام داد .

سایز قطعات
استاندارد: 15*25*75 میلی متر
بزرگ: 30*50*150 میلی متر

     
 
قوانین بازی جنگا  

معرفی بازی : جنگا را یک دانشجوی انگلیسی به نام لزلی اسکات، که دوران کودکی‌اش را در آفریقا با بازی کردن با قطعه‌های ساختنی موجود در آن‌جا گذرانده بود، به وجود آورد. او این بازی را در دهه ۷۰ میلادی به انگلستان برد و به دوستانش در دانشگاه آکسفورد معرفی کرد. نام این بازی را هم از کلمه‌ای در زبان سواحیلی به معنای «ساختن» گرفته است. از سال ۱۹۸۳ میلادی که این بازی به ثبت رسیده تاکنون تعداد بسیار زیادی از آن در دنیا پخش شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است .

هر بسته بازی دارای ۵۴ قطعه چوبی است که به شکل یک برج روی هم قرار می‌گیرند. هر ردیف برج شامل سه قطعه کنار هم چیده شده است که جهت آن‌ها عمود بر قطعه‌های ردیف قبلی است. برج کامل شده دارای ۱۸ ردیف است.

فردی که برج را می‌چیند اولین حرکت را انجام می‌دهد. هر فرد باید یک قطعه از برج را بیرون کشیده و در بالای برج (در جهت درست) جاگذاری کند. از بالاترین ردیف کامل و ردیف نیمهساخته بالای آن نباید قطعه‌ای برداشت. افراد به طور یکی در میان این کار را انجام می‌دهند و ارتفاع برج را تا جای ممکن زیاد می‌کنند. بازی زمانی پایان می‌یابد که فردی با برداشتن یک قطعه موجب فروریختن تمام یا قسمتی از برج شود. برنده بازی فرد قبلی است که آخرین حرکت را بدون ریختن برج انجام داده است.

چینش اولیه:

۱- یک بازیکن باید برج را به کمک روکش پلاستیکی روی یک سطح صاف و محکم بسازد. در هر ردیف سه قطعه قرار می‌گیرد که جهت آن‌ها عمود بر جهت قطعه‌های ردیف قبلی است. در نهایت یک برج توپر با ۱۸ ردیف ساخته می‌شود. (در طول بازی ارتفاع برج ممکن است به بیش‌تر از دو برابر ارتقا پیدا کند.)

۲- برج ساخته شده باید به صورت عمودی قرار داده شود و روکش پلاستیکی بیرون کشیده شود تا سازه اولیه برج آماده بازی شود.

روش بازی:

۱- شروع بازی: بازیکنی که سازه اولیه برج را ساخته است، اولین حرکت را انجام می‌دهد.

۲- حرکت بازی: هر کدام از بازیکنان در نوبت خود باید با دقت یک قطعه را از هر جایی زیر آخرین ردیف کامل بیرون بکشد و در بالای برج در جهت درست قرار دهد.
    - از بالاترین ردیف کامل و ردیف نیمه‌ساخته بالای آن نباید قطعه برداشت.

۳- قوانین انجام حرکت:
    - استفاده از یک دست: هنگام بیرون کشیدن قطعه‌ها فقط می‌توان از یک دست استفاده کرد. ولی می‌توان دست درگیر را عوض کرد. به عبارت دیگر در هر لحظه تنها یک دست می‌تواند با برج در تماس باشد.
    - انتخاب قطعه: با جلو رفتن بازی مرکز ثقل برج جابه‌جا می‌شود و برخی قطعه‌ها آزادتر از بقیه می‌شوند و راحت‌تر بیرون می‌آیند. می‌توان با امتحان کردن چندین قطعه، قطعه‌ آزادتری را پیدا کرد و بیرون کشید. ولی اگر هنگام امتحان کردن قطعه‌‌ها،قطعه‌ای از محل خود جابه‌جا شد باید (تنها با یک دست) دوباره در محل دقیق خود قرار گیرد و سپس به قطعه دیگری دست زده شود.
    - جایگذاری درست: در قرار دادن قطعه برداشته شده در بالای برج باید ردیف‌های سه تایی کامل شوند و بعد به سراغ ردیف بالاتر رفت.

۴- نوبت بازی: نوبت هرکس ۱۰ ثانیه پس از جاگذاری قطعه‌ای که برداشته و یا با تماس دست بازیکن بعدی با برج پایان می‌یابد.

۵- پایان بازی: برداشتن و جاگذاری قطعه‌ها به ترتیب ادامه می‌یابد تا وقتی که برج فروبریزد. افراد حرفه‌ای می‌توانند برج را تا ۳۶ ردیف و یا حتی بیش‌تر بالا ببرند.

برنده بازی:
آخرین فردی که در نوبت او برج برپا مانده و فرونریخته باشد برنده بازی است. فردی که برج را فروریخته است باید آن را برای بازی بعدی بسازد!

بازی تک نفره: می‌توانید برای تمرین به تنهایی بازی کنید. آیا می‌توانید پیش از فروریختن برج رکورد خود را در افزایش تعداد ردیف‌های برج بهتر کنید؟

     
 

بازی های فکری1(اتلو)


تاریخچه اتللو

بازی اتللو در رده اول بازی های فکری دنیا است که از تعدادی مهره با دو وجه رنگی و یک صفحه بازی تشکیل شده است.
 


در سال 1971 یک مبتکر ژاپنی بر اساس بازی "Reversi" اتللو را طراحی و ثبت تجاری کرد. این بازی با وجود عمر کوتاهش در ذهن علاقه مندان بازی های فکری سراسر جهان شهرت و محبوبیت روزافزونی ایجاد کرده است. تا جایی که هم اکنون نمایندگان رسمی آن در 62 کشور، سالانه 350 تورنمنت اتللو برگزار می کنند.
همچنین فدراسیون جهانی اتللو(WOF) هر سال به میزبانی یکی از 31 فدراسیون ملی مسابقات جهانی آن را اجرا و به فرد قهرمان جام جهانی اتللو را اهدا می کند.

راز جذابیت این بازی دونفره در این است که قواعدی بسیار ساده دارد. ولی استراتژی هایش پیچیده و عمیق است.

A minute to learn………………A lifetime to master



بازی اتللو را در یک دقیقه بیاموزید، اما عمری درگیر مهارت آموزی در آن خواهید شد.

نام بازی اتللو برگرفته از نمایشنامه شکسپیر نوشته شده در سال (5-1604) می باشد. زمینه و رنگ متضاد مهره های بازی ناشی از شخصیت های خیر و شر نمایشنامه  است.


     
 
 
شروع بازی:
 برای شروع، چهار مهره مطابق شکل در وسط صفحه به صورت ضربدری، قرار می گیرند.


روش بازی:
مهره تیره بازی را آغاز می کند. هر یک از دو بازیکن به نوبت یک حرکت انجام می دهند. مهره را جایی قرار دهید که یک یا چند مهره حریف را محاصره کند. انجام حرکت به معنی گذاشتن یک مهره (از طرف رنگ خود) در صفحه و محصور کردن یک یا چند مهره حریف در یک یا چند راستا است. در نتیجه مهره های محاصره شده را برگردانده و به رنگ مهره خود درآورید. این به معنی محاصره و تصاحب است.

قرار دادن مهره در صفحه به صورت نوبتی انجام می گیرد.

همان طور که گفته شد سیاه حرکت اول را انجام می دهد. مطابق شکل سیاه می تواند مهره خود را در یک از خانه های E3, F4, C5, D6 بگذارد. فرض کنیم سیاه مهره اش را در خانه F4 قرار دهد. مهره سبزی که بین دو مهره سیاه قرار گرفته، برگردانده می شود و به رنگ سیاه در می آید.

 
 


حالا نوبت سبز است که بازی کند. مطابق شکل سبز می تواند مهره ی خود را در یکی از خانه های E3, C3 و یا C5 قرار دهد. سبز مهره خود را در خانه D3 قرار می دهد. مهره سیاهی که بین دو مهره سبز قرار گرفته برگردانده می شود.

     

بازی به همین ترتیب ادامه می یابد و بازیکنان به نوبت با گذاشتن مهره خود در محل های مجاز مهره های حریف را در راستاهای مختلف محصور کرده و تصاحب می کنند.

هدف داشتن بیشترین مهره رنگ خود روی صفحه در پایان بازی است.

پایان بازی:
وقتی تمام صفحه پر شود و یا هیچ کدام از دو طرف حرکتی نداشته باشند، بازی به پایان می رسد و بازیکنی که تعداد مهره های بیشتری روی صفحه بازی داشته باشد برنده می باشد.

نکته:
ممکن است بازی قبل از پر شدن همه 64 خانه به پایان برسد.
بازی های دیگر با اتلو
شما با خلاقیت خود می توانید بازی های زیادی را با این صفحه و مهره ها انجام دهید.
از جمله این بازی ها می توان به Fiver ، four in line ، دوز و پرش و حذف اشاره کرد. اگر بازی خوبی به نظرتان می رسد برای ما بفرستید.
پرش و حذف
«پرش و حذف» بازی یک نفره ای است که قدرت ذهن را در استفاده از تمام امکانات موجود و برداشتن گام هایی همراه با دوراندیشی، برای رسیدن به هدفی مشخص، تقویت می کند. با مقوای مثلثی شکل، نیمی از صفحه را بپوشانید؛ البته خط قطر، جزو بازی است. نیمه دیگر را با رنگ دلخواه خود مهره گذاری کنید و به انتخاب خود، جای یک مهره را خالی بگذارید.
دومین مهره مجاور خانه خالی را بردارید. آن را از روی اولین مهره ی مجاور خانه ی خالی خود، عبور دهید و در خانه خالی بگذارید. خط پرش می تواند افقی، عمودی یا مورب باشد. مهره ای را که از روی آن پریده اید، از صفحه خارج کنید.
دقت کنید که فقط از روی یک مهره می توان پرید؛ آن هم به شرطی که بعد از آن خالی باشد. به این نکته توجه کنید که خط پرش دقیقا مورب باشد. با پرش و حذف های مکرر، به مرور صفحه خالی می شود. نگذارید مهره ای تنها شود؛ اگر شد، برای نجات آن برنامه ریزی کنید.
در پایان تعداد مهره های باقی مانده را بشمارید: هرچه کمتر باشد، برنده ترید! و اگر یکی ماند نابغه اید.....
four in line
در این بازی 2 نفره هر بازیکن به نوبت مهره خود را از جهت رنگ مربوط به خودش در هر جایی از صفحه که بخواهد می گذارد.
اولین کسی که بتواند 4 مهره از مهره هایش را در یک خط ممتد قرار دهد برنده است.
Fiver
 توضیح این بازی به سادگی در سایت ها قابل دریافت است. شاید در فرصت بعدی به تقضیل ارائه کنیم.
     
 
استراتژی های اتللو  

نام گذاری خانه ها

شکل زیر نمادگذاری استاندارد بازی اتللو را نشان می­دهد. ستون­ها به ترتيب از چپ به راست a تا h و رديف­ ها از بالا به پايين 1 تا 8 نام­گذاری شده ­اند. به عنوان مثال a1 گوشه چپ بالا و h8 گوشه راست پايين را نشان میدهد.

برخی از خانه­ ها نيز با حروف بزرگ نشان داده شده اند. اين نمادگذاری­ ها اولين بار توسط گورو هاسگاوا مخترع اتللو، پيشنهاد شده و تا به امروز هم باقی مانده ­اند. خانه­ های B وسط کناره­ ها، خانه­ های C در کناره ­ها کنار گوشه­ ها و خانه های A ، بين خانه های B و C قرار دارند. خانه های X ، در راستای قطب کنار گوشه­ ها قرار دارند. در اين­جا X به معنای خطر است.


امتيازدهی
امتيازدهی پايان بازی انجام می شود. روش معمول امتيازدهی، شمارش تعداد مهره­ هاست، مثلاً اگر 34 مهره سياه و 30 مهره سفيد داشته باشيم، سياه با نتيجه 34-30 برنده است. اگر دو بازيکن تعداد مهره های برابری داشته ­باشند، بازی مساوی می­شود.
در بازی­های تورنمنتی، اگر يک بازيکن تمام مهره­ های حريف را بگيرد، صرف نظر از تعداد مهره­ های روی صفحه، بازی 64-0 به نفع آن بازيکن تمام می­شود. علاوه بر اين، در برخی تورنمنت­های خاص، مثل قهرمانی جهان، امتياز خانه ­های خالی به برنده داده می­شود. مثلاً اگر در پايان بازی، 32 مهره سياه، 29 مهره سفيد و 3 خانه خالی داشته باشيم، نتيجه بازی 35-29 به نفع سياه خواهد بود.
گوشه ها و مهره­ های پايدار
شاید بتوان گفت اساسی­ ترین استراتژی در اتللو گرفتن گوشه ­هاست. با توجه به قوانین بازی، برگرداندن یک مهره در گوشه غیر ممکن است، بنابراین اگر شما بتوانید یک گوشه را بگیرید، آن مهره تا انتهای بازی از آن شما خواهد بود.
علاوه بر این، وقتی شما یک گوشه را دارید، معمولاً این امکان وجود دارد که تعداد زیادی مهره بسازید که که به وسیله گوشه حمایت شده و هرگز برگردانده نشوند. به چنین مهره­ هایی، مهره­ های پایدار می­گویند.
مهره ­های سرحد و ديوارها
مهره­ های سرحد، مهره­ هایی هستند که با يک يا چند خانه خالی مرز مشترک دارند. گرچه مهره­ های خانه­ های کناره­ ها هم در اين تعريف صدق می­کنند ولی معمولاً وقتی در مورد مهره­ های سرحد صحبت می کنيم، آن­ها را به حساب نمی­آوريم.
 يک ديوار، گروه پيوسته ­ای از مهره­ های سرحد يک رنگ است.
 مثلاً در شکل زیر مهره­ های b3 ، c3 ، d3 ، e3 ، f3 ، f4 ، g4 و g5 همه مهره­ های سرحد بوده و يک ديوار را تشکيل می­دهند.
مهره­ هايی را که کاملاً به وسيله مهره­ های ديگر محاصره شده ­اند، مانند e5 در شکل زیر را مهره­ های محصور می­گويند.
 حرکتی را که باعث به وجود آمدن مهره ­های سرحد زيادی می­شود، حرکت شديد و حرکتی را که باعث به وجود آمدن مهره ­های سرحد نسبتاً کمی می­شود، حرکت آرام گويند.

آخرین روزهای حیات دیجیتالی ویندوز XP


اما خبر جديد براي کاربران ويندوز XP چندان خوشايند نيست. مايکروسافت به کاربران XP هشدار داد در صورتي‌ که پيش از آوريل 2014 به استفاده از اين سيستم‌عامل 12 ساله پايان ندهند، با آسيب‌پذيري‌هايي روبه‌رو خواهند شد که هرگز ترميم نمي‌گردند.
شرکت مايکروسافت مثل روال هميشگي خود، هفته پيش اقدام به انتشار به‌روز رساني‌هاي امنيتي و کاربردي براي سيستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهاي خود کرد. بيشتر به‌روزرساني‌ها امنيتي هستند و آسيب‌پذيري‌هاي نرم‌افزارهاي مايکروسافت را برطرف مي‌کنند. به نقل از ماهر شرکت مايکروسافت هشت بولتن امنيتي را به منظور برطرف نمودن 23 آسيب‌پذيري در ويندوز، IE و سرور Exchange منتشر کرده است. اولين به روز رساني MS13-059 مي‌باشد که 11 آسيب‌پذيري مجزا را در IE اصلاح مي‌کند. 9 آسيب‌پذيري در رده امنيتي "بحراني" قرار دارند. اين 9 آسيب‌پذيري، آسيب‌پذيري‌هاي تخريب حافظه هستند. دو آسيب‌پذيري ديگر در رده امنيتي "متوسط" قرار دارند و آسيب‌پذيري‌هايي مرتبط با گرفتن بالاترين حق دسترسي و افشاي اطلاعات محسوب مي‌شوند.

بولتن MS13-060 تنها ويندوز XP و ويندوز سرور 2003 را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در صورتي که کاربري يک سند دستکاري شده خاص يا يک صفحه وب را که از فونت OpenType پشتيباني مي‌کند مشاهده نمايد، اين آسيب‌پذيري مي‌تواند از راه دور منجر به اجراي کد دلخواه شود.

بولتن امنيتي MS13-061، سه آسيب‌پذيري بحراني را در تمامي نسخه‌هاي Exchange Server اصلاح مي‌کرد اما مايکروسافت خيلي زود با دريافت گزارش‌هايي از خرابي‌هاي سرور بعد از نصب اين به‌روز رساني، آن را حذف کرد.

بولتن MS13-062، مربوط به آسيب‌پذيري بالاترين حق دسترسي است که در رده امنيتي "مهم" قرار دارد و کد مديريت RPC در تمامي نسخه‌هاي ويندوز را تحت تاثير قرار مي دهد.

MS13-063 چهار آسيب‌پذيري را توصيف مي‌کند که تمام آن‌ها در رده امنيتي "مهم" قرار دارند و بيشتر نسخه‌هاي ويندوز را تحت تاثير قرار مي‌دهد. يکي از اين آسيب‌پذيري‌ها مي‌تواند باعث دور زدن ASLR شود. سه آسيب‌پذيري ديگر مربوط به تخريب هسته هستند و مي‌توانند اجازه دهند تا مهاجمان بالاترين حق دسترسي را به‌دست آورند. اين آسيب‌پذيري‌ها در حال حاضر به طور عمومي افشا شده‌اند.

بولتن MS13-064 يک آسيب‌پذيري انکار سرويس در ويندوز سرور 2012 NAT Driver مي‌باشد و بولتن MS13-065 يک آسيب‌پذيري انکار سرويس در پشته IPv6 درتمامي نسخه‌هاي ويندوز به جز ويندوز XP و سرور 2003 است.

آخرين بولتن با نام MS13-066، مربوط به آسيب‌پذيري افشاي اطلاعات در Active Directory Federation Services در تمامي نسخه‌هاي مبتني بر اينتل ويندوز سرور است.

مايکروسافت در سه‌شنبه اصلاحيه ماه اوت، سه به‌روز رساني غير امنيتي را نيز منتشر کرده است. اولين اصلاحيه براي ويندوز 8 و RT است که عملکرد حفاظت در Windows Defender را ارتقا مي‌دهد. دو اصلاحيه ديگر مربوط به ويندوز 8، RT و سرور 2012 نيز برخي از مشکلات خاص اين سيستم‌عامل‌ها را برطرف مي‌نمايند.

اما خبر جديد براي کاربران ويندوز XP چندان خوشايند نيست. مايکروسافت به کاربران XP هشدار داد در صورتي‌ که پيش از آوريل 2014 به استفاده از اين سيستم‌عامل 12 ساله پايان ندهند، با آسيب‌پذيري‌هايي روبه‌رو خواهند شد که هرگز ترميم نمي‌گردند. اين هشدار که آخرين هشدار در کمپين دو ساله متقاعد کردن کاربران براي کنار گذاشتن ويندوز XP است، مشابه هشداري است که يکي از اعضاي SANS هفته گذشته منتشر و پيش‌بيني کرد که هکرها آسيب‌پذيري‌هاي شناسايي شده ويندوز XP را تا زماني که مايکروسافت پشتيباني اين سيستم‌عامل را قطع کند، نگاه خواهند داشت و پس از آن به سوءاستفاده از اين آسيب‌پذيري‌ها روي سيستم‌هاي محافظت نشده اقدام خواهند کرد.

در اولين ماه‌هاي پس از آوريل 2014 با عرضه به‌روز‌رساني‌هاي امنيتي مايکروسافت، مهاجمان اين به‌روزرساني‌ها را مهندسي معکوس و آسيب‌پذيري‌ها را کشف کرده و روي ويندوز XP اعمال خواهند کرد.

در صورتي‌ که ويندوز XP نيز اين آسيب‌پذيري‌ها را داشته باشد، مهاجمان تلاش خواهند کرد کد سوءاستفاده کننده از اين آسيب‌پذيري‌ها در ويندوز XP را توليد کنند. از آن جا ‌که از آن به بعد به‌روز رساني امنيتي جديدي براي ويندوز XP عرضه نخواهد شد، اين آسيب‌پذيري‌ها همواره اصلاح نشده باقي خواهند ماند. مهندسي معکوس اصلاحيه‌ها يک روش معمول مورد استفاده محققان امنيتي و مجرمان سايبري است. زماني که اصلاحيه‌اي عرضه مي‌شود (براي مثال براي ويندوز 7)، هکرها مي‌توانند با مقايسه کد نسخه‌هاي به‌روزرساني شده و به‌‌روز نشده، تغييرات را شناسايي نموده و به اين ترتيب محل وقوع آسيب‌پذيري‌ها مشخص مي‌شود. در نهايت آن‌ها از اين اطلاعات براي شناسايي آسيب‌پذيري‌ها در ويندوز XP استفاده مي‌کنند.

به همين دليل زماني که مايکروسافت نقصي را در سيستم‌عاملي مثل ويندوز 8 برطرف مي‌کند، به طور همزمان همان آسيب‌پذيري را در ساير نسخه‌هاي سيستم‌عامل خود نيز اصلاح مي‌نمايد.

کامپیوتر خود را به دستگاه فکس تبدیل کنید!


برای ارسال و دریافت فکس به صورت مستقیم شما نیاز به مودم Dialup و نصب نرم افزار FAX دارید.
برای تنظیم لپ تاپ یا دسکتاپ خود ابتدا باید از اتصال مودم به خط تلفن مطمئن شویم و سپس نرم افزار فکس که نمونه های بسیاری هم مانند Snappy Fax یا active fax دارد می توانیم روی سیستم عامل خود نصب کنیم. 

بعضی از سایت ها بدون داشتن ابزاری خاص به صورت رایگان برای شما فکس ارسال می کنند البته بیشتر سایت ها محدودیتی بین 2 تا 5 صفحه در هر نوبت برای شما قائل می شوند. 

خود ویندوز هم از نسخه 7 به بعد به صورت پیش فرض نرم افزار windows fax  را به صورت خودکار روی سیستم عامل شما نصب می کند.

براي دانلود اينجا كليك كنيد

كف دست خود را تبديل به كيبورد كنيد!


با کمک عینک گوگل می توانید یک صفحه کلید را در کف دست خود داشته باشید.

همراه داشتن یک صفحه کلید یکی از نیاز های کاربران لوازمی مثل تبلت ها و تلفن های همراه می باشد،اما استفاده از این وسیله برای کار با گجت های پوشیدنی مانند عینک های هوشمند شکل خاص خود را دارد.

از عمر کیبوردهایی که از لیزر استفاده می‌کند، مدت زیادی می‌گذرد. اما صفحه کلید لیزری عینک گوگل، محصول جدیدی است.این محصول جدید شماره ها و همچنین حروف را در کف دست کاربر به صورت لیزری شبیه سازی می کند و کاربر می تواند از طریق آن با عینک هوشمند ارتباط برقرار کند.

در سیستمی که گوگل اخیرا به عنوان اختراع ثبت کرده، یک پروژکتور مخصوص روی عینک تعبیه شده است که می تواند صفحه کلید را بر روی دست کاربر خلق کند.با به کار گیری این وسیله می توان از حمل صفحه کلید های اکسترنال جلوگیری کرد،مضاف بر اینکه مصرف باتری این دستگاه بسیار پایین است.

به جاي نوشتن با عكس جستجو كنيد!


گوگل از قابليت جديد خود براي جستجوي تصاوير پرده برداري كرد.
چند روز پيش گوگل از يك قابليت جديد براي جستجوي ساده تر تصاوير پرده برداري كرد.با كمك اين سرويس كاربر قادر خواهد بود تا چند ثانيه تصاوير مرتبط با هم را در اينترنت جستجو كند.

اگرچه اين سرويس در فاز آزمايشي مي باشد،اما با كمك نسخه به روز شده مرورگر گوگل كروم مي توان از اين قابليت استفاده كرد.

براي اين كار كافيست تا در مرورگر ياد شده روي تصوير مرور نظر برويد.سپس روي آن راست كليك كرده و گزينه Search Google For This Image را انتخاب كنيد.

پس از اين كار موتور جستجوي گوگل تصاوير تصاوير مرتبط با آْن عكس را براي شما به نمايش مي گذارد.

وسایلتان را به صورت بی سیم کنترل کنید!

امروزه دستگاه ها و وسایل زیادی هستند که با گوشی هوشمند شما می توانند خاموش و روشن شوند که البته بسیاری از آن ها این کار را تنها با بلوتوث و یا وای فای برای شما انجام می دهند. باتری BATTHEDS به هر دستگاهی  اجازه می دهد که به  بهترین نحو از طریق گوشی های هوشمند کنترل شوند.گفتنی است این باتری مستقیما با بلوتوث گوشی شما ارتباط برقرار و می تواند از طریق تنفس شما دستگاه مورد نظر را به حرکت در آورد. این باتری های قابل شارژ دارای یک تراشه هوشمند بلوتوث هستند tامروزه بسیاری از دستگاه های کنترلی مانند چراغ قوه وسایل بازی کودکان با موبایل کنترل می شوند که این باتری این امکان را به وجود آورده است که تمام این وسایل به صورت خودکار بدون دخالت فرد از طریق یک سوئیچ قدرت از  راه دور به خودی خود کنترل شوند. این باتری ها هم اکنون با ios و نسخه نرم افزار اندروید ارتباط برقرار می کنند که توسعه دهندگان در تلاش اند تا با ایجاد مجموعه های جدید و متعدد قابلیت های این باتری را افزایش دهند.

با نوت پد رم رايانه را افزايش دهيد!!!!!


با استفاده از يک دستور برنامه نويسي در نوت پد مي توان حافظه رم را افزايش داد.
براي بسياري ازکاربران پيش آمده که به علت ناکافي بودن ظرفيت فعلي حافظه رم نتوانند برخي نرم افزارها يا بازي هاي رايانه اي را اجرا کنند.

در اين ترفند موسسه آموزشی فرهنگی محمد روشي را آموزش مي دهد که به کمک آن مي توانيد تنها در سي ثانيه حافظه رم رايانه خود را افزايش دهيد.

گام اول : 

نرم افزار نوت پد (Note Pad) را باز کنيد


گام دوم :

عبارت (FreeMem=Space(64000000 را در آن کپي کنيد


گام سوم :

 فايل را با نام و قالب cleanRam.vbs ذخيره کنيد.

بدون نرم افزار از ويروسي شدن فلش خود جلوگيري كنيد!

با استفاده از رجیستری مي توان درج اطلاعات روي فلش مموري ها را غير فعال كرد.
برای شروع، پنجره Run را باز نموده، دستور regedit را در آن تایپ و بر روی کلید Ok کلیک کنید. با این دستور، ویرایشگر رجیستری (Registry Editor) نمایش داده می‌شود.


در پنجره باز شده به مسیر زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies
Prevent Writing Data to USB Drives

اگر فولدر StorageDevicePolicies وجود ندارد، همانند تصویر زیر با راست‌کلیک بر روی فولدر Control آن را ایجاد (Create) کنید.


حالا بر روی فولدر تازه ساخته شده راست‌کلیک کرده و از لیست New، گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.


نام مقدار (Value Name) جدید را WriteProtect تعیین کنید و در فیلد داده مقدار (Value Data) عدد یک را وارد نمایید.


از این پس، هر درایو USB که به این کامپیوتر متصل شود، «فقط خواندنی» خواهد بود. برای اطمینان از عملکرد این ترفند، بهتر است تمام درایوهای USB متصل را جدا کرده و مجدداً متصل نمایید.

توجه داشته باشید که در رجیستری، کوچک و بزرگ بودن کاراکتر بسیار مهم است.

برای غیر فعال کردن حالت «فقط خواندنی» می‌توانید، ورودی WriteProtect را حذف نموده یا آن را با صفر مقداردهی کنید.

با سرعت پنج برابر دانلود كنيد!


برای دانلود بهتر و سریعتر فایل از اینترنت باید از برنامه های مدیریت دانلود استفاده کنید،يكي از بهترين اين       نرم افزار ها IDM است.

  دانلود منيجر يكي از قدرتمند ترين نرم افزارهاي مديريت دانلود ميباشد. شتاب دهنده دانلود اين دانلو منيجر يكي از بي رغيب ترين ها ميباشد. كه با آن شما ميتوانيد با سرعت فوق العاده بالا و با سرعتي باورنكردي از اينترنت دانلود كنيد. اين نرم افزار با تمامي مروگر ها و تمامي سيستم عاملهاي موجود سازگاري كامل را دارد.


 اين نرم افزار ميتوانيد سرعت دانلود را افزايش دهد. بر خلاف ديگر دانلود منيجر ها که قبل از شروع به دانلود فايل ها را قطعه قطعه مي کنند IDM در هنگام دانلود و بسته به سرعت اينترنت يا ... File ها را قطعه قطعه کرده و دانلود مي کند که اين عمل باعث بهبود سرعت دانلود و دريافت File خواهد شد از ويژگي هاي اين نرم افزار مي توان به ظاهري ساده، پشتيباني از اکثر مرور گرهاي محبوب، نصب آسان،  قابليت ادامه يافتن دانلود بعد از قطع اتصال از اينترنت، زمانبدني دانلود ها و ... اشاره کرد.


قابلیت های نرم افزار Internet Download Manager  :

سازگاری با انواع مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، اپرا MSN 
Explorer,AOL,Mozilla,Mozilla Firefox, Mozill Firebird,Avant Browser,MyIE2 و دیگر مرورگر های محبوب برای اجرا نمودن خودکار برنامه به منظور مدیریت دانلود فایلها

قابلیت ادامه دانلود های نیمه تمام از جایی که ارتباط اینترنتی شما بنا به دلایلی قطع شده است

ویژگی Speed Limiter برای محدود کردن سرعت دانلود یک فایل مشخص

ویروس یابی انواع و اقسام فایل های دانلود شده

قابلیت کشیدن و رها کردن Drag & Drop لینک ها

پشتیبانی از فایل های ZIP و اجرای آنها بعد از دانلود

افزایش پنج برابری سرعت دانلود بر اساس جدیدترین تکنیک ها

پشتیبانی از اکثر زبان های زنده دنیا از جمله زبان فارسی

پشتيباني كامل از ويندوز 8

نسخه 32 مرورگر اينترنتي فوق سريع كروميوم


سي و دومين نسخه مرورگر اينترنتي كروميوم منتشر شد.
کرومیوم اولین بار توسط گوگل به عنوان یک مرورگر متن باز معرفی شد اما این پروژه هم اینک توسط برنامه نویسان مختلف ارتقاع پیدا میکند و هر کمپانی تغییرات و سیاست های مربوط به خود را در قالب پروژه ای جداگانه در آن اعمال و روانه بازار میکند که از جمله این مرورگرها مرورگر گوگل کروم و یا کومودو دراگون می باشد بنابراین همیشه نسخه های کرومیوم بروزتر از نسخه های دیگر می باشد و جدیدترین تغییرات در آن اعمال می شود .


هدف کلی در این پروژه بالاترین سرعت و ثبات و پایداری و حفظ حریم شخصی کاربر در یک مرورگر پیشرفته است .

برخی از ویژگی های این نرم افزار:
طراحی زیبا و دارای آیکون های جدید
امنیت بسیار بالا در مقابل ویروس ها و تهدیدات اینترنتی
سرعت بسیار بالا در نمایش صفحات وب
طراحی شده بر پایه ی HTML 5
امکان افزودن و مدیریت Add-ons

چگونه يك سايت اينترنتي را به طور كامل دانلود كنيم؟!


با كمك يك نرم افزار ساده مي توان سايت هاي اينترنتي را كاملا دانلود كرده و به طور آفلاين مشاهده كرد.
قصد دارید کل محتوای یک صفحه‌ی وب را اعم از متن و عکس و فایل‌های فلش و ... را یک جا دانلود کنید؟ خب، در نظر داریم در ادامه این مطلب در همین مورد صحبت کنیم.

سوال : چگونه می‌توانیم تمامی صفحات وب را دریافت و برروی کامپیوتر خود ذخیره کنیم؟


پاسخ: می‌توانید برنامه httrack استفاده کنید که قابلیت دریافت تمامی محتویات یک سایت را دارا می‌باشد. این ابزار همچنین می‌تواند تمامی بخش‌های سایت دانلود شده را در زمان استفاده آفلاین، فعال کند. در واقع این برنامه چیزی را بر سر راه خود جای نمی‌گذارد.

کاربران غیر ویندوزی باید از برنامه‌ای به نام WGet  استفاده کنند که در واقع اپلیکیشنی بر پایه‌ی خط فرمان است، یک ابزار پیشنهادی کلاسیک، که اغلب همراه سیستم‌های یونیکس / لینوکس بوده و شما می‌توانید آن را برای ویندوز نیز دریافت کنید.